Nog ff het vervolg van Zwarberg lodge in oudsthoor - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Annemarie en Herman - WaarBenJij.nu Nog ff het vervolg van Zwarberg lodge in oudsthoor - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Annemarie en Herman - WaarBenJij.nu

Nog ff het vervolg van Zwarberg lodge in oudsthoor

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Herman

22 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Dat niets doen valt nog niet mee.
Eind van de middag werdhet gelukkig tijd voor een roseetje. Daar worden die bergen ook mooier van!!
Muziekje erbij, Leonard Cohen, Marvin Guy en de Dijk, dus de stilte werd ook even verbroken.

s'Avonds had Jann alleen voor ons tweeën gekookt.
Struisvogelcarpaccio, springbokfilet en nog een ander antiloop soort en chocolademousse met amarillo als toetje.
Je hoorde ons niet klagen.
Af en toe kwam het huisvarken met zijn natte snuffelt langs mijn been lopen.
Gezellig zitten kletsen bij het vuur.
Maar dan toch met zijn tweeën de donkere nacht in met een zaklamp, was toch nog een 10 min lopen.
De sterrenhemel was prachtig en de manan kon je zowat aanraken.

De volg dag afscheid genomen van Jann, maar hij bleef maar kletsen dus nog maar een bakje koffie en nog een.....
Toen hem het beste gewenst en vertrokken we naar route 62.
Een toeristische route tussen Kaapstad en Oudsthoorn.
We kijken terug op een bijzondere unieke ervaring bij Jann.
Hij was toch wat excentriek maar wist wel hoe hij om moest gaan met zijn gasten.

Langs een kaarsrechte weg tussen 2 bergketens en door de woestijn reden we langzaam maar zeker de wijn regio in!!!
Om half 10 stond ik al in een proeflokaal van Boplaas port te proeven. Tja ....kwamen er toch langs.
Met 2 flessen port weer op weg.

Een leuke stop gemaakt bij een boerderij waar ze streekproducten verkopen en leuke hebbedingetjes. Allemaal in een landelijke stijl.
Moest natuurlijk ook weer een stukje cheesetaart proberen!!

Ook nog gestopt bij Ronnie's sexshop.
Een café gerund door een oude hippie midden inde woestijn.
Slipjes en bh's hingen er aan het plafond.
Stoere motorrijders aan het bier en Ronnie zelf zat met zijn grijze lange haren op een stoel waar iedereen hem even kon aanspreken als ze wilde.

Toen richting Malherbe guesthouse in Montagu.
Naar Joop en Micky uit Nederland.
Hebben een mooi monumentaal oud Hollands huis .
Herman was erg in zijn nopjes met de kamer, alles doet het , minibarretje en nog een tv ook met Ned. Zender!!

Heerlijk zwembadje wat wel nodig is met 34 Gr. Dus dat maar eens gaan doen in de middag.
s'Avonds naar een " fine dining " restaurant zoals ze dat hier noemen.
Ja....we zijn nu toch echt in het culinaire gedeelte van zuid Afrika terecht gekomen.
Dit wordt nog een weekje genieten, zullen we maar zeggen!!!

Veel groeten en prettig weekend allemaal