"Out of africa" ervaring bij Zwartview mountain - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Annemarie en Herman - WaarBenJij.nu "Out of africa" ervaring bij Zwartview mountain - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Annemarie en Herman - WaarBenJij.nu

"Out of africa" ervaring bij Zwartview mountain

Door: Annemarie

Blijf op de hoogte en volg Annemarie en Herman

21 Maart 2014 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

En daar zagen we dan eindelijk de nijlpaarden tijdens ons boottochtje.
De afgelopen dagen hadden we er alleen maar over gehoord en zagen we ze op gevarenbordjes langs de weg .
Wat een gigantische beesten zijn het zeg , doen de hele dag niks anders als wat in de rivier ploeteren om vervolgens s'Avonds aan wal te komen om 30 kilo gras te eten en de inwoners van St lucia schrik aan jagen.

Ook zagen we krokodillen langs de oever. Leken net op gezet omdat ze er heel rustig bij liggen maar niets is minder waar. Regelmatig worden mensen gepakt bv als ze aan het vissen zijn langs de rivier en met huid en haar op gegeten.

De lucht begon flink te betrekken toen we s' middags verder reden naar Umlangha Rocks aan de zee vlakbij Durban.
In een flinke bui kwamen we aan , helaas dus geen strandweer.
Maar ons guesthouse had een heel leuk barretje en het gezelschap was gezellig dus was verder prima.
Hier lijkt het of we in Europese stad zijn. Groot verschil dus.
s'Avonds lekker gegeten bij een Thai restaurant.

s'Morgens heel vroeg vlogen we naar port Elisabeth.
Daar aangekomen vertrokken we met onze spik splinter nieuwe chevrolet naar Ksysna.
Via de bekende tuinroute , het toeristische pareltje van zuid Afrika.
Langs de kust zagen we diepe weelderige inhammen met grote ongerepte stranden. De branding was zo sterk dat zwemmen niet kon.
Aan de andere kant hadden we uitzichten op de bergketens.
Begroeid met dichte bossen.

Geluncht in plettenberg , bij een bekend adresje langs de kust. Ook nu weer de heerlijkste mosselen! Een schitterend uitzicht over de baai.
Het stadje is erg luxe, grote villa's met weelderige tropische tuinen. Groot contrast met de townships net buiten het stadje , waar de golfplaat huisjes staan en de mensen een stuk minder bedeeld zijn!!

We hebben een leuk lieflijke cottage in Knysna . Aardige mensen.
Erg sfeervol en huiselijk ingericht met vanaf ons terrasje een mooi uitzicht over de lagunes.
Jammer dat we hier maar 1 nacht blijven.
Prachtig weer dus maar eens lekker aan het zwembad gelegen.
Herman weggestuurd naar de drankenwinkel!!
s'Avonds ook gegeten bij een oud adresje .Herman een goed stuk vlees en voor mij gegrilde inktvis. Lekker!!
Restaurant zit elke avond vol, dat snap ik wel .

De volgende dag kwamen we ,via een hoge pas met mooie uitzichten in een compleet ander gebied terecht.
Het is een woestijn achtig gebied, de kleine karoo noemen ze het hier.
Op weg naar Oudsthoorn, de struisvogel hoofdstad, zien we in de auto de temperatuur oplopen.
Bij Buffelsdrift geluncht, een 4 sterren lodge met safaritenten langs het water. Super chique, zelfs een bad op pootjes stond erin. Helaas boven ons budget.

Toen op weg naar onze slaapplek voor 2 nachten.
Ik wist dat het iets bijzonders zou worden , had dit gelezen op trip advisor.
Herman hoopte alleen dat de weg er naar toe niet zo verschrikkelijk zou zijn.

Viel mee , na 5 km onverharde weg maar toch redelijk begaanbaar kwamen we aan bij Zwart view mountain lodge.
Echt in the middel of nowhere , het absolute Out of africa gevoel.
De eigenaar, Jann, heeft in 2006 hier 4 huisjes neer gezet wat een ongelooflijke klus moet zij geweest.
Het uitzicht op de bergen hier is echt met geen pen te beschrijven, zo mooi!!

s'Avonds maakte we kennis met de kookkunsten van Jann.
Hij had er plezier in om voor ons te koken.
In het gezelschap van 2 elanden, 2 zebra's en een tiental springbokken , hebben we met nog een Duits stel een lekker 3-gangen menu gegeten.
Daarna bij het vuur gezeten , Jann schoof ook nog aan.
Hij is best sympathiek maar ook wel eigenzinnig.

De volgende dag , na een zeer calorie rijk ontbijt, compleet met cotellet , champignons en weet ik het wat allemaal. Terwijl we vooraf al een bord met verschillend fruit hadden gehad!!een stukje gaan wandelen.
Daarna op ons terrasje, de hele middag niks , alleen kijkend naar de bergen en de dieren. De rust en stilte was heel bijzonder.

• 21 Maart 2014 - 19:55

Tim En Iris:

WOW! Wat zijn die nijlpaarden groot zeg, en wat hebben jullie mooie foto's gemaakt.
    En weer een erg leuk verhaal om te lezen. Heel veel plezier nog!
    Heel veel groetjes Xx